Marangoz Elflerle Zar Kesmece O.o

Oynanış

Oyuncular sırayla yedi eylemden birini seçerler, bu eylemler seçilmedikçe daha değerli hale gelirler. Bir eylem seçtiğinizde, Eylem Tekerleği üzerinde hareket eder ve hatta diğer eylemler için ilişkili bonusları değiştirmek için Eylem Tekerleği'ni döndürebilir.

Eylemler, diğer atölye yetenekleriyle birleştirildiğinde, tahta temsil eden zarları elde etmek ve manipüle etmek için kullanılabilir. Bu zarlar ahşapı temsil eder ve kesilebilir, yapıştırılabilir, satın alınabilir veya hatta büyütülebilir. Zarlar ve jetonların belirli kombinasyonları, oyunun kazananını belirleyen puanları sonunda getirecek siparişleri tamamlamak için kullanılır.

Oyun, her oyuncunun bir sırayla bir hamle yapmasıyla oynanır ve başlangıç oyuncusuyla başlar. Sıranız geldiğinde:

Diktiğiniz ağaçları büyütün.

Eylem tekerleğinden bir eylemi seçin ve istediğiniz kadar ücretsiz eylemi gerçekleştirin.

Puan satın alın.

Oyuncular sırasıyla mavi yabanmersini kazanma ve puan kazanma fırsatlarına sahiptirler. Her dört tur veya öyle civarlarında, oyuncuların gelir tahtasına göre daha fazla mavi yabanmersini kazanıp puan kazandığı özel bir gelir aşaması vardır. Oyunun sonunda, oyuncular kamusal sözleşmeler, itibarları ve tamamladıkları siparişler dahil olmak üzere birden fazla faktöre dayalı olarak puan kazanacaklardır.

13 tur ve 4 gelir aşamasının ardından oyun sona erer ve oyuncular nihai puanlarını hesaplarlar. En yüksek puana sahip oyuncu kazanan olur!

İnceleme

Woodcraft, Delicious Games'in ilk kez tasarımcı Ross Arnolds ile birlikte geliştirdiği bir diğer işbirliği oyunudur. Ross ile SPIEL'de konuştuğum kadarıyla, Suchy'nin oyun fikirlerini daha da geliştirmesine ve dengelemesine yardımcı olduğunu anladım.

Woodcraft, eylem seçimi için ilginç bir Eylem Tekerleği özelliğine sahiptir. Bir eylemi seçtiğinizde, bu eylem Eylem Tekerleği üzerinde ilerler ve potansiyel olarak bir Eylem Tekerleği dönüşünü tetikler. Eylem Tekerleği, seçilen eylemlerin cazibesini yitirdiği eylemlerin oyuncular tarafından göz ardı edildiği eylemler olarak ayarlanmıştır. Gördüğünüz gibi, bir eylemi seçmenin yanı sıra, o eyleme ilişkilendirilen bonusları da seçiyorsunuz ve bonuslar, bir eylem seçilmediği sürece daha karlı hale geliyor. Bu, sürekli değişen ve değişen bir eylem seçimi dinamiği ekler.

Eylem seçiminin yanı sıra, oyunun temsil ettiği ahşap kaynaklarını (bu oyunun içinde ağacı temsil ediyor) fantastik. Temel eylemi gerçekleştirmenin yanı sıra, ek ücretsiz eylemler de gerçekleştirme şansınız oluyor. En ilginç olanları, tahtaları keserek zarları bölmek (örneğin, 4 bir 3+1 veya 2+2 olabilir), hurdalığı yükseltmek için atık ahşabı kesmek ve zarları birleştirmek için keresteyi yapıştırmak (örneğin, 2+2 bir 4 olur). Zar kaynaklarınızı yönetmek, son zamanlarda gördüğüm en heyecan verici mekanizma ve beni etkileyen bir şey. Birçok zorlu karar sunuyor ve karmaşık bir siparişi yerine getirmek için mükemmel kombinasyonu keşfetmek harika bir his.

Woodcraft, yavaş başlayan ancak son turda hızlanan bir combo duygusuna sahip. Bonusları almak ve güçlü eylemleri gerçekleştirmek, birinci sınıf bir Ağaç Ustası gibi hissettirir. Yardımcıları işe almak, zamanla keşfedeceğiniz ek fırsatlar ve zafer yolları sunar. Tüm bunlar, siparişlerin ve yardımcı kartlarının rastgele kurulumuyla birleştiğinde, oyunun uzun süre yeniden oynanabilirliğini artırır.

Tema, özellikle ahşap işçiliği ile ilgili olan eylemlerle (bu nedenle adı da buradan geliyor) oyunun içine iyi entegre edilmiştir. Ahşap kesme, yapıştırma ve kesme, bir Ağaç Ustasının yapacağı bir şey gibi görünüyor. Dünya sunumu iyi bir şekilde yapılmıştır ve oyunun sonunda atölye oyuncu tahtanız ilerlemeyi gösterir. Yardımcı kartları, geniş bir şekilde tasvir edilmiş Elf'leri gösteren en iyi sanat eserlerinden bazılarını içeriyor. Oyun, bir buluşma veya konvansiyon sırasında oynandığında kesinlikle dikkat çekecek harika bir masa sunumuna sahiptir.

Woodcraft başta biraz ezici gelebilir, ancak ilk oyununuzdan sonra eylemlerin hepsinin çok açık olduğunu göreceksiniz. Ağırlık, çoğunlukla farklı eylemleri yönetme ve zamanlama gereksinimlerinden kaynaklanmaktadır. Oynarken düşünülecek çok şey var, ancak eylemler oldukça hızlı olduğu için tüm oyuncu sayılarıyla iyi oynanır. Bence 2 veya 3 oyuncu, Woodcraft için ideal bir nokta.

İlk oyunu oynadıktan sonra, oyunun sınırlı sayıda tur olduğu için oldukça erken bir strateji seçmeniz gerektiğini fark edeceksiniz. Ancak yardımcı ve sipariş kartlarının rastgele olmasından dolayı yanlış stratejiye sahip olabilirsiniz. Örneğin, araçlara odaklanmaya karar verirseniz (çatınızı araçlarla doldurmak size çeşitli bonuslar ve gelir kazandırır) ve araçlarla ilgili hiç kart gelmezse veya bir rakip aynı odaklanmaya sahipse, toparlanmak zor olabilir. Aynı, itibar kazandıran siparişlere odaklanmayı seçerseniz de geçerlidir.

Oyuncu Sayısı: 1-4

Karmaşıklık Seviyesi: Yüksek

Dil Bağımlılığı: Yok

Oynama Zamanı: 1,5 - 2,5 saat

Öğretme Zamanı: 20 dakika

Yeniden Oynanabilirlik: Oyunda belli stratejileri tekar tekar yapmak mümkün. Ortada açılan kartlara göre bunu modifiye etmeniz gerekebilir tabii ki.  

Koleksiyon bilgisi: Arada kaldığım oyunlardan. Bir yandan zar kesme mekanizmasını çok sevdim :) Diğer yandan çatı kısmını pek beğenemedim.

https://boardgamegeek.com/boardgame/355093/woodcraft