Uwe ile bu sefer yarasa peşinde koşuyoruz ^^

Aslında bu fotoğraf bir çok şeyi anlatıyor :D Bu sene Atiwa için oldukça heyecanlıydık. Uwe Rosemberg favori tasarımcılarımızdan. Her sene yeni oyunlarıyla bizi şaşırtıyor ve heyecanlandırıyor. Benim favori Uwe oyunum Caverna ve A Feast for Odin. Bu sene yeni oyununda yarasalarla çiftçilik yapıyoruz. Gelin bakalım bu oyun nasıl oynanıyor.

Nasıl oynanır?

Oyunun amacı, 7 tur tamamlandıktan sonra en fazla zafer puanına sahip olmaktır. Her tur, iş ve bakım aşamaları olmak üzere 2 ana aşamaya bölünmüştür. İş aşamasında oyuncular sırayla 3 işçi meeplesını ana tahta üzerinde boş yerlere yerleştirirler ve hemen belirtilen etkiyi gerçekleştirirler. Yeni arazi kartları toplayabilirsiniz, bunları tablonuzda daha önce oynanmış kartlara bitişik olarak yerleştirirsiniz (her sıranın yalnızca 4 kartı olacak şekilde). Bu kartlar 8 boşluğa sahip olan listedeki malzemeyi taşıyabilir, boş yerler üzerinde zaten bulunan herhangi bir jetonu tutabilir. Ayrıca belirtilen maliyeti ödeyerek konum kartları alabilirsiniz ve bunlar benzer bir şekilde işlev görür. Bir eylem size bir jeton, keçi, vahşi hayvan, ağaç, meyve veya aile verirse, bu sol üstteki oyuncu kartınızın sol üstteki yerinden kaldırılır ve bir mevcut boşluğunuz varsa kartınızdaki bir yere yerleştirilir. Yarasa ve altın diğer jetonlar gibi kaynaktan gelir ve yarasa diğer jetonlar gibi arazi kartlarında yer gerektirir. Jetonları harcadığınızda, bunlar geldikleri yere geri döner, altınlar ve yarasalar kaynağa, diğer jetonlar ise sağdaki boş alana geri döner. Aile jetonları eğitildi olarak çevrilebilir ve bunlar yarasaları saklayabilir.

Bir işçi yerleştirme eylemini gerçekleştirdikten sonra bir oyuncu 3 yarasayı kartlarından gece kartlarına taşıyabilir ve bir ağaç yerleştirmek için bir meyve koymak için bir meyve ödeyebilir, bu da bir kartına bir ağaç yerleştirebilecek bir konumda bulunmalıdır. İş aşaması sona erdikten sonra bakım aşaması gerçekleşir ve 7 adımdan oluşur. Gelir aşamasında, her eğitilmiş aile bir altın üretir ve eğitilmemiş her aile için çantadan bir jeton çekmeniz gerekir, bu jeton 0, 1 veya 2 altın ödüllendirebilir. Altınları (varsa) topladıktan sonra bu kirlilik işareti tablonuza sol üst köşedeki bir karta yerleştirilir, zaten dolu olmayan bir kartın üst sol köşesine veya bu alanın hepsi dolmuşsa bir sonraki sağ üst köşeye yerleştirilir ve oyunun geri kalanı için bu alanı engeller. Bundan sonra, sağlayı tahtanıza geçirirken sağlayı tahtanızdan bonuslar toplarsınız, her sırayı sırayla aşağı doğru taşıyarak her sıra bir sonraki sıradaki jetonları açabilir, örneğin yerleştirilmiş ağaçlar için meyve gibi, bu jetonları kartlarınıza yerleştirebiliyorsanız. Meyve yarasaları artık gece kartınızdan kartlarınıza geri döner ve yerleştirilemeyenler kaynağa geri döner.

Daha sonra yerleştirdiğiniz aileleri beslemeniz gerekecek, sağdaki en aile üyesinin gösterdiği sayıdan, keçi takibinde gösterilen sayıyı çıkararak yiyecek talebini hesaplarsınız ve farkı karşılamak için jetonlar ödersiniz. Keçiler 3 yiyecek verir, vahşi hayvanlar 2 verir, meyve ve altın her biri birer verir ve eğitilmemiş aileler bir yiyecek için bir yarasa yiyebilir. Ödenemeyen her yiyecek, oyunun sonunda negatif 2 puan getirir. Çoğu turda üreme yapabilecek jetonları kontrol eder ve listedeki sayıya en az sahip olup olmadığınızı kontrol eder ve bu jetonun başka hangi sayıdan fazla olursa olsun kartlarınıza yerleştirilebiliyorsa başka bir jeton alırsınız. Son olarak, işçiler geri döner, arazi kartları sıfırlanır ve önümüzdeki tur için eylem alanı kartı sağa taşınarak bir sonraki tur için üreme açığa çıkarılır. Bu, final puanlaması yapılana kadar 7 tur boyunca devam eder. Her kalan altın 1 puan değerindedir, kartlar üst sol köşede yazan puanları değerindedir, sağlayı tahtanızdaki her sıranın sağdaki boş yerindeki sayı, eğitilmiş her aile 1 puan değerindedir ve 10'un üzerindeki her meyve yarasası bir puandır. Son olarak, oyun boyunca aileleri besleyememenizden kaynaklanan herhangi bir puanı çıkarırsınız. En fazla puana sahip oyuncu, kirlilik karoları sayıca bağlayıcı olarak işlev görev oyunda galip gelir.

Yarasaların gücü adına

Ne yazık ki Atiwa'dan beklentilerim çok ama çok farklıydı. Oyunun yavaş doğası, çok farklı olmayan klasik euro oynanışı ve bir kısım gereksiz şansa dayalı noktaları beni oyundan soğuttu ne yazık ki. Ekipteki tepkiler benim kadar negatif olmasa da kimse oyunun muhteşem olduğunu düşünmüyordu sanırım. 

Oyuncu Sayısı: 1-4

Karmaşıklık Seviyesi: Orta

Dil Bağımlılığı: Yok

Oynama Zamanı: 60-180 dakika 

Öğretme Zamanı: 30 dakika

Yeniden Oynanabilirlik: Oyunda değişkenlik gösteren çok şey olmasına rağmen 3-4 oyundan sonra benzer stratejilerle sürekli oynamanızı engelleyecek bir şey olduğunu sanmıyorum.

Koleksiyon bilgisi: Standart bir euroya daha ihtiyaç olmadığı için güle güle demek durumunda kaldım...

https://boardgamegeek.com/boardgame/362452/atiwa